Tärkein tavoitteemme on täyttää asiakkaamme toiveet.
Huipputeknologiaan kannattaa investoida vain, jos sillä saavutetaan tuloksia. Palveluidemme avulla pyrimme varmistamaan, että jokainen asiakas saa kaiken mahdollisen hyödyn Trimblen ratkaisustaan. Palveluihimme sisältyvät niin tiedon jalostaminen, koulutus, konsultointi, pääkäyttäjätuki, versiotoimitukset kuin SaaSkin. Tutustu palveluihimme lisää alta! |
Tiedon jalostaminen
Arvioimme kaikki olemassa olevat tiedot yhdessä asiakkaan kanssa ja määritämme toimet, joita tarvitaan tietojen siirtämiseksi uuteen järjestelmään. Tiedot luokitellaan, jonka jälkeen ne voidaan siirtää vanhoista tietojärjestelmistä uuteen. Tiedot on mahdollisesti tallennettava, muunnettava ja digitalisoitava siirrettävään muotoon ennen siirtoa. Meillä on vankka asiantuntemus tietojen muuntamisesta sekä kattava valikoima muuntamistyökaluja, joiden avulla useimpien järjestelmien tiedot voidaan siirtää mihin tahansa tarjoamaamme ratkaisuun.
Tarjoamme myös tiedonkeruu- ja digitalisointipalveluja yhdessä yhteistyökumppaneidemme kanssa.
Tietoja on mahdollisesti myös yhdistettävä myöhemmin tuotteen elinkaaren aikana. Näin on toimittava esimerkiksi silloin, kun asiakas haluaa monipuolistaa ja lisätä Trimblen ratkaisulla hallittavia tietoja. Tarjoamme tällöin tietojen yhdistämis- ja muuntamispalveluja.
Tarjoamme myös tiedonkeruu- ja digitalisointipalveluja yhdessä yhteistyökumppaneidemme kanssa.
Tietoja on mahdollisesti myös yhdistettävä myöhemmin tuotteen elinkaaren aikana. Näin on toimittava esimerkiksi silloin, kun asiakas haluaa monipuolistaa ja lisätä Trimblen ratkaisulla hallittavia tietoja. Tarjoamme tällöin tietojen yhdistämis- ja muuntamispalveluja.
Mielestäni Trimblessä ollaan hyvin ajan hermolla ja asiakkaita kuunnellaan.
Olli Oksala, suunnittelija, Valkeakosken Energia
Koulutus
Kurssitarjontaamme sisältyy sekä yleisiä että asiakaskohtaisia koulutuksia. Kurssimme ovat suunnattu pääkäyttäjille ja ammattilaisille loppukäyttäjille.
Hyvin suunniteltu koulutus mahdollistaa koko järjestelmän potentiaalin hyödyntämisen. Koulutusta voidaan järjestää
Yleisiä ja erityistarpeiden mukaan räätälöityjä kursseja voidaan järjestää joko meidän tiloissamme tai asiakkaan luona.
Hyvin suunniteltu koulutus mahdollistaa koko järjestelmän potentiaalin hyödyntämisen. Koulutusta voidaan järjestää
- järjestelmän käyttöönoton jälkeen avainkäyttäjille koko ratkaisun toiminnallisuudesta sekä tavallisille käyttäjille heidän työssään tarvitsemistaan toiminnoista
- milloin tahansa, kun järjestelmän käyttäjät vaihtuvat ja uusia käyttäjiä on koulutettava
- kun järjestelmään lisätään uusia toiminnallisuuksia versiopäivitysten tai uusien sovellusten myötä
Yleisiä ja erityistarpeiden mukaan räätälöityjä kursseja voidaan järjestää joko meidän tiloissamme tai asiakkaan luona.
Konsultointi
Meillä on pitkä kokemus julkisen infrastruktuurin ja energianjakelun toimialoilta, minkä ansiosta olemme löytäneet ratkaisuja
useiden asiakkaidemme ongelmiin. Asiakkaidemme ei siis tarvitse kantaa yksin vastuuta työprosesseistaan ja tiedonhallinnastaan, vaan voimme auttaa koko organisaatiota tehostamaan prosesseja ja IT-tuen käyttöään. Ammattikonsulttimme auttavat asiakkaita esimerkiksi
useiden asiakkaidemme ongelmiin. Asiakkaidemme ei siis tarvitse kantaa yksin vastuuta työprosesseistaan ja tiedonhallinnastaan, vaan voimme auttaa koko organisaatiota tehostamaan prosesseja ja IT-tuen käyttöään. Ammattikonsulttimme auttavat asiakkaita esimerkiksi
- ratkaisemaan järjestelmän teknisiä ja käyttöön liittyviä ongelmia
- arvioimaan, kehittämään ja optimoimaan järjestelmän työprosesseja
- hallitsemaan järjestelmän tietoja
- integroimaan olemassa olevia ja uusia järjestelmiä
- löytämään uusia käyttömahdollisuuksia, kuten määrittämään, miten olemassa olevista tiedoista voidaan saada lisäarvoa käyttäjille
- kehittämään uusia palveluita asiakkaiden omille asiakkaille
Pääkäyttäjätuki
Pääkäyttäjätukemme tärkein tarkoitus on tukea asiakkaiden päivittäisiä toimintoja, jotta järjestelmämme toimivat hyvin ja niihin liittyvät ongelmat ratkaistaan mahdollisimman nopeasti. Yhdessä koulutus- ja konsultointipalveluiden kanssa asiakastukitiimimme varmistaa, että asiakkaat voivat keskittyä ydinliiketoimintaansa ja käyttää järjestelmiään mahdollisimman tehokkaasti. Tekninen tukihenkilöstömme on alan parasta – IT-alan ammattilaisia, jotka tuntevat asiakkaiden liiketoiminta-alat ja ovat sitoutuneet antamaan tukipalveluita nopeasti.
Tutustu pääkäyttäjätukeemme paremmin täältä.
Tutustu pääkäyttäjätukeemme paremmin täältä.
Tärkeimpinä tekijöinä käyttöönottoprojektin onnistumiseen – budjetoitujen kustannusten mukaisesti ja erittäin nopealla aikataululla – voidaan pitää molempien osapuolten vahvaa sitoutumista toimitussuunnitelmaan, oikeita henkilövalintoja
oikeisiin rooleihin ja Trimblen valmiita sovelluksia.
Mikael Mickelsson, kehityspäällikkö, Caruna
Versiotoimitukset
Huolehdimme siitä, että asiakkaat saavat aina tiedon Trimblen ratkaisujen tuotepäivityksistä. Uusimmat tuoteversiot sisältävät ajantasaisimmat toiminnallisuudet sekä korjaukset havaittuihin ongelmiin ja virheisiin. Voimme myös suorittaa uusien versioiden asennuksen. Uusia versioita asennettaessa on tärkeää varmistaa, että mahdolliset tietokantapäivitykset onnistuvat, käyttöympäristön muutokset tehdään oikein ja päivitetty järjestelmä toimii odotetulla tavalla. Jotta asiakkaat saavat täyden hyödyn uudesta tuoteversiosta, toimituksiin liittyy usein myös koulutus- tai konsultointipalveluja.
Software as a Service (SaaS)
Software as a Service (SaaS) -vaihtoehto on tarkoitettu asiakkaille, jotka haluavat välttää ohjelmistojärjestelmän käyttöön liittyvät ylläpitotoimet. Kun laitteistoja ja ohjelmistoja hallinnoidaan ratkaisumme kautta, asiakas voi keskittyä vapaasti itse järjestelmän tietojen hallintaan ja käyttämiseen.
Meiltä on saatavissa myös alueellisia, esimerkiksi useamman naapuruskunnan kattavia ratkaisuja. Näiden ratkaisujen avulla saman alueen asiakkaat voivat jakaa yhden Trimblen ratkaisun. Tällöin yksi asiakas isännöi ja ylläpitää itse järjestelmää, joka kattaa useiden asiakkaiden tiedot. Muilla alueen asiakkailla on vain järjestelmän käyttöoikeus.
Meiltä on saatavissa myös alueellisia, esimerkiksi useamman naapuruskunnan kattavia ratkaisuja. Näiden ratkaisujen avulla saman alueen asiakkaat voivat jakaa yhden Trimblen ratkaisun. Tällöin yksi asiakas isännöi ja ylläpitää itse järjestelmää, joka kattaa useiden asiakkaiden tiedot. Muilla alueen asiakkailla on vain järjestelmän käyttöoikeus.
Käyttöönotto ja integrointi
Järjestelmän nopea, tehokas ja onnistunut käyttöönotto ja integrointi ovat toimintojemme kulmakiviä. Käyttöönotto- ja integrointipalveluihin sisältyvät myös kaikki asetusten määritykset, joiden avulla ratkaisu mukautetaan asiakkaan prosesseihin ja toimintaympäristöön.
Uuden asiakkaan kanssa luodaan käyttöönottosuunnitelma. Suunnitelma sisältää kuvauksen tarvittavista käyttöönotto- ja integrointitehtävistä, kuten tietojen muunnoksista. Suunnitelma myös määrittää, miten ja milloin uuden ratkaisun käyttäminen voidaan aloittaa. Käyttöönotto- ja integrointitehtävät suoritetaan vaiheittain, jotta siirtymä uuteen järjestelmään on mahdollisimman sujuva ja ohjelmisto voidaan ottaa käyttöön hallitusti.
Uuden asiakkaan kanssa luodaan käyttöönottosuunnitelma. Suunnitelma sisältää kuvauksen tarvittavista käyttöönotto- ja integrointitehtävistä, kuten tietojen muunnoksista. Suunnitelma myös määrittää, miten ja milloin uuden ratkaisun käyttäminen voidaan aloittaa. Käyttöönotto- ja integrointitehtävät suoritetaan vaiheittain, jotta siirtymä uuteen järjestelmään on mahdollisimman sujuva ja ohjelmisto voidaan ottaa käyttöön hallitusti.
Haluatko tietää lisää?