Trimble - sahkonjakelu, vesihuolto & kaukolampo
  • Sähköyhtiöt
    • ASIAKASTARINAT >
      • Skaalautuvaa keskeytysten hallintaa Ahvenanmaalla
      • Ennakoinnilla sähköverkon toimitusvarmuutta
      • Verkkotietojärjestelmän käyttöä laajennetaan hallitusti
      • Elektrilevi optimoi verkkoinvestointeja
      • Sähkökatkot lyhyemmiksi automaatiolla
      • Asiakaspalautetta vastaanotetaan, kiitos!
    • TUOTTEET >
      • Trimble NIS
      • Trimble DMS
      • Trimble Network Optimizer
      • Utility To Go
      • Trimble SiteVision
      • Trimble Unity Contract Manager
      • Trimble Feedback
      • Paikkatietoanalyysit
      • Palvelut ja tuki
  • Vesihuolto
    • ASIAKASTARINAT >
      • Vesihuoltoverkoston realistinen arvo selvitetään omaisuudenhallinnan välineillä
      • Aluesaneeraus on taloudellisesti järkevä vaihtoehto
      • Tehoa johtamiseen ja kenttätyöhön
      • Verkkoaineiston laatuselvityksellä faktaa mutun tilalle
    • TUOTTEET >
      • Trimble NIS
      • Käytöntuki
      • Keskeytyskartta
      • Utility To Go vesihuoltoyhtiöille
      • Trimble Water IoT-ratkaisut
      • Trimble Unity Planning Connector
      • Trimble Feedback
      • Trimble SiteVision
      • Palvelut ja tuki
  • Kaukolämpö
    • ASIAKASTARINAT >
      • Ajantasainen verkkomalli aina laskettavissa
      • Keskeytysviestintä säästää aikaa Lappeenrannassa
      • Asiakaspalautetta vastaanotetaan, kiitos!
      • Kaukolämmön verkostolaskenta lisää turvallisuuden tunnetta
    • TUOTTEET >
      • Trimble NIS
      • Trimble Heat Easy
      • Käytöntuki
      • Keskeytyskartta
      • Utility To Go kaukolämpöyhtiöille
      • Verkostolaskenta
      • Trimble Feedback
      • Trimble SiteVision
      • Palvelut ja tuki
  • AJANKOHTAISTA
    • Blogi - Tiedolla vai tuurilla?
    • Tapahtumakalenteri
  • OTA YHTEYTTÄ
    • Yritys
    • Toimipaikat
  • Sähköyhtiöt
    • ASIAKASTARINAT >
      • Skaalautuvaa keskeytysten hallintaa Ahvenanmaalla
      • Ennakoinnilla sähköverkon toimitusvarmuutta
      • Verkkotietojärjestelmän käyttöä laajennetaan hallitusti
      • Elektrilevi optimoi verkkoinvestointeja
      • Sähkökatkot lyhyemmiksi automaatiolla
      • Asiakaspalautetta vastaanotetaan, kiitos!
    • TUOTTEET >
      • Trimble NIS
      • Trimble DMS
      • Trimble Network Optimizer
      • Utility To Go
      • Trimble SiteVision
      • Trimble Unity Contract Manager
      • Trimble Feedback
      • Paikkatietoanalyysit
      • Palvelut ja tuki
  • Vesihuolto
    • ASIAKASTARINAT >
      • Vesihuoltoverkoston realistinen arvo selvitetään omaisuudenhallinnan välineillä
      • Aluesaneeraus on taloudellisesti järkevä vaihtoehto
      • Tehoa johtamiseen ja kenttätyöhön
      • Verkkoaineiston laatuselvityksellä faktaa mutun tilalle
    • TUOTTEET >
      • Trimble NIS
      • Käytöntuki
      • Keskeytyskartta
      • Utility To Go vesihuoltoyhtiöille
      • Trimble Water IoT-ratkaisut
      • Trimble Unity Planning Connector
      • Trimble Feedback
      • Trimble SiteVision
      • Palvelut ja tuki
  • Kaukolämpö
    • ASIAKASTARINAT >
      • Ajantasainen verkkomalli aina laskettavissa
      • Keskeytysviestintä säästää aikaa Lappeenrannassa
      • Asiakaspalautetta vastaanotetaan, kiitos!
      • Kaukolämmön verkostolaskenta lisää turvallisuuden tunnetta
    • TUOTTEET >
      • Trimble NIS
      • Trimble Heat Easy
      • Käytöntuki
      • Keskeytyskartta
      • Utility To Go kaukolämpöyhtiöille
      • Verkostolaskenta
      • Trimble Feedback
      • Trimble SiteVision
      • Palvelut ja tuki
  • AJANKOHTAISTA
    • Blogi - Tiedolla vai tuurilla?
    • Tapahtumakalenteri
  • OTA YHTEYTTÄ
    • Yritys
    • Toimipaikat

palautetta, Kiitos!

Trimble Feedback Nivos Energian palautekanavana


Paikkatietopohjaisella Trimble Feedback -verkkosovelluksella 
​on lukuisia käyttäjiä yrityksissä ja kunnissa. Palautepalvelussa muun muassa kiitetään, kysytään, esitetään kehitysehdotuksia, kerrotaan rikkoutuneesta katuvalosta ja voimalinjojen päälle kaatuneista puista.


Nivos Energialla palautepalvelu lähti laajenemaan vauhdilla käyttöönoton jälkeen. Trimble Feedback -sovellusta suunniteltiin aluksi energiayhtiön verkkoliiketoiminnan palautekanavaksi, mutta pian yrityksessä todettiin, että vuorovaikutteinen palautepalvelu soveltuu hyvin myös muille tuotteille ja palveluille.
Picture
"Sovellus on nyt koko talon käytössä", käyttöpäällikkö Jarno Virtanen Nivos Energialta tiivistää.

​Innovatiivisena toimijana Nivos Energia tarjoaa asiakkailleen monipuolisia energiaratkaisuja: sähköä, kaukolämpöä, maakaasua ja urakointipalveluita. Valikoimaan kuuluvat myös laajakaistaliittymät ja energiatehokkuuspalvelut.

Trimble Feedback -sovelluksen käyttöönoton jälkeen asiakkaat ovat voineet antaa palautetta Nivos Energian tuotteista mihin vuorokauden aikaan tahansa yrityksen verkkosivuilla. Kommentteja ja kysymyksiä voi esittää muun muassa asennuspalveluista, sopimuksista, laskutuksesta, ei-kiireellisistä vikailmoituksista ja verkkojen rakentamisesta.

Asiakkaan ei tarvitse tietää, minkä liiketoiminta-alueen piiriin palautteen kohde kuuluu. Palautetta voi antaa esimerkiksi rakennuskohteesta sen sijainnin perusteella.

"Yksi syy hankkia Trimble Feedback oli se, että saimme selkeän paikan, jossa palautteet otetaan vastaan, käsitellään ja säilytetään."

Jarno Virtanen, käyttöpäällikkö, Nivos Energia Oy

Palautekanava osaksi hankeviestintää

​​Palvelun hyödyntäminen ei tule jäämään tähän. "Suunnitteilla on, että palautteet katuvaloista menisivät suoraan kuntaan, joka vastaa katuvaloista. Nyt me käännämme ne sinne. Lisäksi verkonrakennukseen liittyvät palautteet on suunniteltu ohjattavaksi suoraan rakennuskohteen urakoitsijoille, mikä nopeuttaisi ja tehostaisi tiedonkulkua", Virtanen toteaa.

Trimble Feedback -sovelluksen käyttöä halutaan jatkojalostaa myös osaksi hankeviestintää. Parhaillaan selvitetään mahdollisuutta hyödyntää palautepalvelua verkko- ja infrastruktuurirakentamisen hankkeissa.
Trimble Feedback
"Hankkeelle voisi perustaa palautepalveluun oman kohdan, jossa asiakkaat voisivat kommentoida hanketta ja me voisimme jakaa siitä tietoa."
​
Tämä on mahdollista, koska Trimblen sovellus on karttapohjainen. Esimerkiksi rakennushankkeet voidaan esittää palautepalvelun kartalla. Lisäksi palveluun voi liittää valokuvia, suunnitelmia ja havainnekuvia.

"Myös sähkönjakeluverkon raivausalueista kertominen ja niihin liittyvien töiden esittäminen kartalla onnistuisivat palautepalvelussa."

Trimble Feedback tuo selkeyttä

​"Yksi syy hankkia Trimble Feedback oli se, että saimme yhden selkeän paikan, jossa palautteet otetaan vastaan ja käsitellään ja jossa ne säilyvät", Virtanen kertoo.

Aiemmin sähköisellä lomakkeella annettu palaute otettiin vastaan asiakaspalvelussa ja käännettiin manuaalisesti asiasta vastaavalle henkilölle. Nykyään palautteet ohjautuvat palautepalvelussa automaattisesti vastuuhenkilölle.

Virtanen kertoo, että he kirjaavat myös muuta kautta tulleet reklamaatiot palautepalveluun.

"Näin voimme seurata palautteiden käsittelyaikoja, sillä sovelluksen avulla näkee, kuinka nopeasti palautteeseen on vastattu. Haluamme olla palveleva energiayhtiö."

Palautteen antaja voi valita, onko hänen antamansa palaute julkinen vai ei. Julkisen palautteen, siihen annetun vastauksen ja kuluneen käsittelyajan voivat kaikki muutkin nähdä.

"Emme ole vielä tutkineet asiaa tarkemmin, mutta asiakaspalvelussa vaikutelma on, että tämä on vähentänyt puheluiden määrää."

Muokkaamalla juuri sopivaksi

Nivos Energialla yhtä ja samaa sovellusta käytetään siis koko yrityksen yhteisenä palautekanavana. Kuinka hyvin sovellus taipui yrityksen kaikkien eri tuotteiden palautepalveluksi?

"Sovellus taipui oikein hyvin laajaan käyttöön ja antoi hyvät edellytykset sille, että pystyimme muokkaamaan rakenteen juuri meille sopivaksi."

"Vaativin työ oli alkujumppa, sen miettiminen, miten palautepalvelu olisi mahdollisimman asiakasystävällinen. Kun pohjatyö oli tehty hyvin, loppu sujui joustavasti."

"Olemme käyttäneet Trimblen järjestelmiä reilun 15 vuoden ajan. Tiedämme järjestelmät toimiviksi ja työn luotettavaksi", käyttöpäällikkö Jarno Virtanen Mäntsälän Sähköstä toteaa.

Tutustu Trimble Feedback -sovellukseen täältä >>

Haluatko tietää lisää?
Ota yhteyttä
Trimble Energy & Public Administration
Metsänpojankuja 1, FI-02130 Espoo, Finland
energy.publicadmin@trimble.com
​+358 30 661 10
Trimble Energy & Public Administration kehittää ohjelmistoratkaisuja energianjakelun, julkishallinnon ja vesihuollon toimialoille. Tarjoamme asiakkaillemme korkealuokkaisia prosessitukityökaluja suunnittelusta rakentamiseen, käyttöön ja kunnossapitoon sekä sovelluksia laadukkaiden asiakaspalveluratkaisujen rakentamiseen. Ratkaisujen keskeisiä ominaisuuksia ovat modulaarisuus, yhteentoimivuus ja vahvat paikkatieto-ominaisuudet.
Picture
utilities.trimble.fi
kunnat.trimble.fi
energy.trimble.com
utilities.trimble.com
​upa.trimble.com
trimble.com

​© Copyright  Trimble Inc.
Cookie Notice | ​Tietosuojaseloste | ​Käyttöehdot